Middagdipje? Met deze 6 tips kan je er weer tegen!

Voel je je vaak wat moe in de namiddag? Daar kunnen verschillende redenen voor zijn. Misschien heb je te zwaar geluncht of zit je al te lang stil. Dankzij de energietips van Nalu overwin je je middagdip sowieso met succes!

Tip 1: ga eens naar buiten

Tijdens een gemiddelde dag zitten we véél te lang stil. Eigenlijk zou je elk uur eens moeten rechtstaan en ook minstens een halfuur per dag actief bewegen. Als je beweegt, stimuleer je je bloeddoorstroming en krijgen je hersenen meer energie. Maak er dus een (leuke) gewoonte van om elk uur eens van je stoel te komen. Ga je kat of hond even entertainen of spreek af met iemand om een wandeling te maken in de buurt. 

Tip 2: drink voldoende

Heb je (te) zwaar geluncht? Dat kan de verklaring zijn waarom je je plots zo moe voelt. Je lichaam heeft namelijk energie nodig om je eten te verteren. Het helpt om nadien voldoende water te drinken. Zo worden alle afvalstoffen afgevoerd. Elke dag zou je eigenlijk 1,5 liter water (of 6 grote glazen) moeten drinken. 

Een extra boost nodig? Dan kan een blikje Nalu je de nodige energie geven om je paper af te werken of dat ene moeilijke hoofdstuk te blokken. Het voordeel van Nalu is dat het laag in calorieën is én dat je kan kiezen uit verschillende smaken.

Tip 3: zorg voor voldoende licht

Tuur je de hele dag op een scherm zonder veel andere verlichting? Als het te donker is maakt je lichaam minder melatonine (het slaaphormoon) aan. Hierdoor krijgen we het signaal dat het tijd is om te slapen. Let er dus zeker op dat je kamer voldoende verlicht is!

Tip 4: een powernap kan wonderen doen

Een korte nacht achter de rug? Dan is een powernap de ideale manier om je slaapachterstand in te halen. Je middagdutje mag maximaal 20 minuten duren. Je slaapt overdag beter niet langer dan een halfuur, want dan kom je in je diepe slaap terecht. Nadien zal je je dan nog slaperiger voelen. 

Contenvisuals-website_Artikels_PartnershipNalu3.jpg

Tip 5: maak een haalbare planning

Word je al moe door alleen te dénken aan alles wat je nog moet doen? Dan is het verstandig om een goede en vooral haalbare planning op te stellen. Hou je hier ook aan, maar zorg tegelijkertijd voor voldoende leuke ontspanningsmomenten. 


Tip 6: sociaal contact is cruciaal

Even babbelen met je vrienden, of het nu online is of in het echt, kan je zoveel energie geven. Samen onnozel doen of je hart eens luchten: het is zo broodnodig. Maak hier dus ook op drukke momenten voldoende tijd voor. Je zal zien dat je je achteraf zoveel beter voelt en weer met goeie moed aan de rest van de dag kan beginnen!

Contenvisuals-website_Artikels_PartnershipNalu4.jpg

Benieuwd welke vitamines je terugvindt in de energiedrankjes van Nalu? Check het hier in detail!