En wat met die goede voornemens?

Je kent de uitspraken vast wel en meestal gaan ze over meer bewegen, gezonder eten, meer tijd maken voor jezelf en je familie, enzovoort. Een nieuw jaar, nieuwe goede voornemens! Ben jij al begonnen aan jouw goede voornemens?

Meer tijd voor jezelf

Holde jij continu van hot naar her om je familie of vrienden te plezieren en heb je jezelf een beetje weggecijferd in 2019? Kom dan nu rustig op adem na die (verplichte) afspraakjes met de familie en neem wat tijd om voor jezelf te zorgen! Hoe doe je dat?

Leg je smartphone aan de kant

Handig, zo’n ding waarbij je altijd en overal bereikbaar bent maar soms is het te veel van het goede. Wees niet bang om even je toestel aan de kant te leggen en al je notificaties af te zetten. Ga eens helemaal offline en zet je #FOMO opzij!

Bewegen! Bewegen! Bewegen!

Je krijgt meer energie door te bewegen dus ga eens wat meer met de hond wandelen, loop eens een rondje in het park of schaf jezelf eindelijk eens een fitness-abonnement aan. Leg op voorhand vast op welke dagen je van plan bent meer te bewegen, zo kan je je er mentaal al op voorbereiden. Uitspraken zoals ‘Ik zie wel’ zijn een absolute no-go! Je hoeft er niet altijd mee te wachten tot ’s avonds! Meer de trap nemen op het werk, ’s middags eens buiten een frisse neus halen of verder parkeren dan voor de deur, kan je ook al mee rekenen als extra beweging!

Wees lief voor je lichaam

Naast bewegen zijn er nog tal van andere dingen die je kan doen om je lichaam te verzorgen. Zuiver je lichaam met water! Water te saai? Ga dan voor water met een smaakje of thee zonder suiker. Eet je te weinig groen? Voeg dan subtiel wat groente bij je drankjes of gerechten. Dat kan je doen door spinazieblaadjes in je smoothie te integreren. Gemixt met fruit zal je bijna niet smaken dat er groente in zit! Of wees creatief en vervang rijst door bloemkoolrijst of kies voor courgetti in plaats van spaghetti!

Ook niet vergeten: op tijd gaan slapen! Een schoonheidsslaapje heet niet voor niets zo. Voldoende slaap is niet alleen goed voor je concentratie en gemoedstoestand, maar ook voor je huid. Door een slechte nachtrust krijg je namelijk te maken met een doffe teint, wallen en bij langdurig slechte nachtrust zou je sneller kans maken op verouderingstekenen.  

Artikels_ALL-DEVICES_ARTIKEL_goede-voornemens-BODY-visual-(1).jpg

Meer tijd voor je familie en vrienden

Kwam je meer dan één keer te laat thuis van het werk of had je het veel te druk voor een babbeltje met je grootouders? Dan is het hoog tijd om er in 2020 werk van te maken!

Bel wat vaker

Vergat je iedere keer weer te sms’en of kon je niet veel tijd vrijmaken om vrienden en familie te bezoeken? Bel dan! In de meeste auto’s kan je handsfree bellen, dus die rit van of naar het werk is ideaal om eens te horen hoe het met je oma gaat.

Maak er een traditie van

Heeft iedereen een overvolle agenda en past het bijna nooit voor iedereen? Plan dan heel ruim op voorhand iets in, zo kan iedereen die dag vrijhouden. Spreek bijvoorbeeld elke laatste zaterdag van de maand af en zet het al vast in de agenda’s.

Beloon jezelf

Heb jij braaf enkele goede voornemens volgehouden en er actief aan gewerkt? Beloon jezelf dan ook eens. Spring gerust eens binnen bij ons om je te verwennen met een taartje, een verwenkoffie of een lekkere warme snack!

Artikels_ALL-DEVICES_ARTIKEL_goede-voornemens-BODY-visual-einde-NL.jpg